Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-20 z 62.
Dział D&D i d20 - lista publikacji w 2008

Dział D&D i d20 - lista publikacji w 2008

14-01-2009 00:08 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dział D&D i d20 z przyjemnością prezentuje kompletną listę 116 artykułów opublikowanych na jego łamach w roku 2008. 25.12.2008 Światotworzenie XI 16.12.2008 Forgotten Realms: Mistrzowie Cienia z Tleflamm 13.12.2008 Conan: Trial of Blood (recenzja) 04.12.2008 Dragonlance: Jeźdźcy Wiatru 01.12.2008 G...

Mistrzowie Cienia z Telflamm

Bardzo religijna gildia złodziei

16-12-2008 20:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Faerun pełen jest gildii parających się złodziejstwem i rozbojami. Wiele z nich to zwykłe małe grupy, dla których jedynymi powodami istnienia są kradzież, sianie chaosu i powiększanie własnej potęgi. Na ich tle wybijają się Mistrzowie Cienia z Telflamm, niezwykle silna gildia z dalekich krańców Krai...

Przedmieścia Wolnego Miasta Greyhawk

Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta

01-12-2008 20:02 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Ezjuszowi, staremu druhowi. Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...

Nomog-Geaya

Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący

15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący Pomniejsze Bóstwo Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz Plan ojczysty: Acheron Charakter: Praworządny Zły Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny Charakter kleru: NZ, PN, PZ Domeny: Planowanie, P...

Kasty Calimshanu

24-09-2008 23:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Dla większości mieszkańców Północy pierwszą wizytę w Calimshanie i Imperiach Lśniącego Morza można przyrównać do uderzenia otwarta dłonią w twarz. Wszelkie normy zachowania i kultura uznawane w Dolinach czy Waterdeep za normalne, są tu wywracane do góry nogami, a miejscowe obyczaje są dla niektóryc...

Tytulatura Calimshanu

Słów kilka o Calishyckim zboczeniu

24-09-2008 23:25 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Tytuły, tytuły, tytuły... Oszaleć od nich można! - Vaasański ambasador po wysłuchaniu kolejnego tasiemcowego tytułu ważnego urzędnika. Tytuły w Calimshanie pełnią niezwykle ważną funkcję. Zdobywane, dziedziczone lub otrzymywane są wyznacznikiem statusu, często odzwierciedlając pozycje społeczną. W...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...

Maglubiyet

Najważniejsze bóstwo goblinów

01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg Większe Bóstwo Symbol: Zakrwawiony topór Plan ojczysty: Clangor (Acheron) Charakter: Neutralny Zły Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...

Wyspa Mirg

Jedna z największych wysp archipelagu

25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...

Wyspa Jastrzębia

Dom mieszańców

25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...

Historia Szkarłatnego Bractwa

Część I: Powstanie i początki

22-07-2008 08:32 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Czy ludzie w swej ignorancji nie potrafią dostrzec rzeczy oczywistych? Czy ludzkie oko i umysł straciły zdolność do rozróżniania rzeczy zwykłych od ponadprzeciętnych? My, wybrani przez Bogów, czyści i doskonali, którzy wycierpieliśmy prześladowania, wygnanie i mord z nieczystych rąk, my winniśmy rzą...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...

Dzikie Wybrzeże

25-06-2008 22:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu. Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania. Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...

Żelazny Pierścień

Prawdziwi władcy niewolnictwa w Skullport

12-06-2008 01:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
[size=22]Żelazny Pierścień[/size] "...Skullport to miasto handlowe. Do najpopularniejszych towarów należą ludzie, elfki, gnomy i nieumarli..." - fragment przewodnika po Skullporcie, autorstwa wiedźmy Mhaug Położone niedaleko Waterdeep miasto Skullport od zawsze cieszyło się zasłużoną, złą reputac...

Żelazny Pierścień

Prawdziwi władcy niewolników w Skullport

12-06-2008 01:16 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Skullport to miasto handlowe. Do najpopularniejszych towarów należą ludzie, elfki, gnomy i nieumarli... - fragment przewodnika po Skullporcie, autorstwa wiedźmy Mhaug Położone niedaleko Waterdeep miasto Skullport od zawsze cieszyło się zasłużoną, złą reputacją. Jest to miejsce, gdzie jedynym obowią...
Grumbar

Grumbar

Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni

03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni Większe bóstwo Symbol: góry na purpurowym tle Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi Charakter: neutralny Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele Charakter kleru: CN,...

Norebo

Szaleniec, Bóg Hazardu

30-04-2008 12:23 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Norebo Szaleniec, Bóg Hazardu Pomniejsze bóstwo Symbol: para ośmiościennych kości Ojczysty plan: Pandemonium Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn Charakter kleru: N, CN, CD...

Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar

16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...

Mgliste Moczary i okolice Selintan

24-03-2008 17:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Ezjuszowi z Amnu pozdrowienia (nieśmiało) przesyła Jasper Townsey (z błogosławieństwem Mistrza Arunsuna). To dla mnie wielce nobilitujące, iż Mistrz dał mi wolną rękę i sam mogę decydować o doborze woluminów potrzebnych do Twych prac. Wiedz, że słowo Mistrza jest dla mnie święte i zrobię wszystko,...

Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan

06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.